ICEY – Da li ćete poslušati naratora ili naći svoj put

Na pitanje šta se dobije kada se u 2D blender stavi “Bayoneta”, “Bastion” i “Stanley Parable” – odgovor je “ICEY”. Ova odlična indie akciona tabačina nam, totalno iznenađujuće, dolazi iz malog kineskog studija, kojem je ako je verovati igri trebalo cela decenija i gomila promena da nam predstave ovako dobar proizvod.

Sama priča je poprilično jednostavna. ICEY se budi u razrušenoj laboratoriji i nepoznati glas joj kaže kako mora da savlada velikog zlikovca Judas koji je odgovoran za uništenje ovog sveta. I naravno usput pobedi sve njegove sluge. Kratko jasno i odmah ustanovljeno. Ali tu uskače “Stanley Parable” začkoljica, taj nepoznati glas je zapravo narator koji se tehnički ne obraća glavnom liku nego vama kao igraču direktno, kao nekome ko kontroliše lika. Ovo donosi dodatni nivo meta narativa i interakcije sa naratorom, čak i ukoliko ga ne poslušate u nadi ćete ga nadmudriti, ustvari ćete završiti iznenađeni kada vas on zapravo nasamari. Narator će veoma dobro ispratiti delom nepredvidive reakcije ili akcije koje bi vi kao igrač uradili i veoma direktno okrenut vama ih iskomentarisati. A te sekvence će ići do tolko krajnih granica da ukoliko uspede da nađete posebnu prostoriju narator će probiti sve zidove između igrača i igre i direktno se obratiti vama i priči o samom razvoju igre.

Ovo nije tu samo  zabave radi, i igra pored svoje malo mračne priče, kad dublje zagrebete površinu iste, postavlja par veoma dobrih pitanja kao što su ko je ovaj narator, da li nas njegove strelice dobro vode, ili je sve to zamka, zašto slepo uvek pratimo i radimo tačno što nam igra kaže.

Sad čak i kad bi ovako zanimljivu priču totalno izbacili iz igre, ili samo ignorisali, “ICEY” predstavlja veoma, veoma kompetentno sastavljenu 2D tabačinu. Iako se kroz igru koristi samo jedno oruže, spisak kombo poteza kao i specijalnih pozeza nije nimalo kratak. A brzina kojim igra reaguje na unesene komande je više nego zadovoljavajuća i kako budete otključavali i unapređivali napade rado ćete ih sve iskorišćavati, kako radi samog preživaljvanja i otklanjanja protivnika, tako i zbog čiste zabave i moći koje će vam oni doneti. U igri ne postoji nikakav blok, ali postoji opcija za brzo pomeranje ili ti Dash koja vam daje par frejmova kada protivnici ne mogu da vas udare, a dokle god vam je štit aktivan vaši kombo potezi ne mogu biti prekinuti. Obnavljanje štita i žitvotnih poena se radi putem specijalnog kill poteza kada protivnici spadnu dovoljno nisko da postanu ošamućeni.

Za indie igru animacija svih likova je iznenađujuće dobro odrađena, možda nema mnogo frejmova animacije ili detalja, ali u svakom slučaju tečno odrađena i lepo prenosi akciju i brzinu borbenog sistema. Dok su svi likovi, uključujući naravno i ICEY, detaljno urađeni i sa podosta anime estetike. Pozadine su takođe predivno oslikane i sa gomilom sitnih detalja, tako da ćete sa vremena na vreme samo zastati i gledati u pozadinu koju vam igra predstavlja, uživajući u njoj i zagledati u potrazi za zanimljivim detaljima koje je developer rasuo.

Muzika je baš kako treba, i tačno prati svaku sekvencu borbe, a da pri tome ne bude repetativna ili da smanjuje užitak. Definitivno vredna slušanja van igre.

No, iako dobra, igra nije savršena. Najveća skoro neoprostiva mana igre je njen veliki nedostatak podrške za sve kontrolere. Tačnije, ukoliko imate Steam kontroler, nemate problema, ukoliko imate Xbox One ili PS4 kontroler često može doći do problema, a ako imate bilo koji drugi – nemate čemu da se nadate, preostaje vam jedino igranje na tastaturi, pošto ni jedan drugi kontroler trenutno nije podržan, a opcije u igri ne dozvoljavaju vezivanje komandi za ništa drugo osim tastature i miša. Manama može da se doda i to da je igra poprilično kratka, ali to zavisi i od težine na kojoj igrate, pošto na većim težinama može biti brutalna.

“ICEY” vam možda zvuči kao preterano filozofska u pogledu narativa, ali kako budete igrali videćete da je čak i sa te strane developer hteo da se igrač zabavi dok otkriva svet i prkosi naratoru. Sa druge strane, ako i zanemarimo narativ, tu je sistem borbe koji je mehanički odrađen do najviših nivoa standarda za ovaj tip 2D tabačina. Tako da sa trenutno odrađenom lokalizacijom na engleski jezik i novim besplatnim DLC dodatkom koji nam donosi još akcije u vidu arene i borbe protiv talasa protivnika, ovo je savršeni momenat da se igra pokupi. Naravno obavezna preporuka za sve koji vole tabačine i meta priče, ili jedno od ta dva, u svakom slučaju igra će vas zabaviti, izmućkati mozaj i nasmejati.

Platforme: PC
Razvojni tim: Shanghai FantaBlade Network Technology Co.
Izdavač: X.D. Network Inc.
Cena: 11,99€
Test platforma: PC
Preporučena PC konfiguracija: OS: Windows 7, 8 ili 10

CPU: Intel Core 2 Duo @ 2 GHz

GPU: NVIDIA GeForce GTX750

RAM: 4 GB

HDD: 6 GB

Za: Odličan sistem borbe
Za: Zabavna meta priča puna humora
Za: Igra nagrađuje istraživanje
   
Protiv: Nedostatak podrške za sve kontrolere
Protiv: Kratka