Metal Gear Survive – Kristalni zombiji i dimenzije nove

Konami Digital Entertainment

Od kako je Konami raskrstio sa Kojima Productions timom i samim Kojimom celoj kompaniji se nije lepa budućnost pisala. Najglasniji u tome su bili sami fanovi što kompaniji nikako nije pomoglo pogotovu kad su krenuli da franšize koje su davno još izgradili u kultne klasike pretvaraju u paćinko ili ti kockarske mašine. Ali tu dolazi današnja igra, ili ti prvi nastavak Metal Gear serijala posle Metal Gear Solid V: Phantom Pain igre koja je bila jedna od najboljih MG igara do tad. Umesto da proba da nastavi priču Konami studio se odlučio da napravi zombi preživljavanje still igru, tip igara koji uveliko umire i čije je tržište već odavno prezasićeno.

Konami Digital Entertainment

Pa da počnemo priču, tokom uvodnog flima koji traje dobrih pola sata ako ne i više prikazuje se set od nekoliko događaja koji se dešavaju u alternativnoj istoriji Metal Gear sveta. Naime priča konkretno počinje tokom napada na Mother Base bazu posle kog ona biva uštena i dobar deo nje transportovan u drugu dimenziju. Vi ste jedan od vojnika koji postaje inficiran, nekako preživi napad na bazu i onda naknadno poslat u tu drugu dimenziju da sazna što više i prikupi podatke koje je drugi tim već skupio ali nije uspeo da se vrati nazad iz ove zombie dimenzije. Sama osnova priče i nije tolko loša ali karakteri koje ćete stretati, razvoj priče i bilo šta drugo nema apsolutno nikakve veze sa Metal Gear univerzumom tako da je bolje da igra nije ni imala Metal Gear ime u sebi, tako je bar mogla da se gleda na sopstvenoj osnovi i možda čak iznikla novi IP.

Konami Digital Entertainment

No sa priče ajde da pređemo na gemplej koji uzima skoro sve što je MGS V imao u sebi, pa skoro sve. Iako igra uzima ceo engin, animaciju i opcije koje je predhodni MG naslov imao developeri su idalje nekako uspeli da izbace sve zabavne stvari koji je isti imao i zadrže se na lošim ili dosadnim elementima. Borba je veoma spora i primarno se koncentriše na blisku borbu sa povećim brojem zombija ili šunjanjem oko njih. Naravno prisutno je vatreno oružje ali je broj municije veoma ograničen i svaki metak mora da se napravi tako da ćete isto koristiti veoma sporadično. Tokom borbe svaki zamah će trajati dugo i biti veoma spor. Dok se krećete po mapi koja je veoma velika i poprilično prazna dugo će vam trebati da je pređete pošto vaš lik, ili ti trenirani vojnik, ne može da pretrči 100 metara bez da ostane bez daha. Kako bi ovo možda malo poboljšali ili bar bili izdržljiviji redovno, i skoro non stop morate da se hranite i pijete vodu. Ovaj mikromenadžment je tolko zahtevan da ćete više vremena provoditi stresirajući oko pravljenja i popravljanja opreme i pravljenja i skupljanja hrane i vode nego jureći i ubijajući zombije. Same misije su poprilično dosadne i svode se na ili to da odete do lokacije na kojoj naravno ima brdo zombija i pokupite podatke iz nekog računara ili odete na lokaciju i aktivirate transporter koji će naravno krenuti da privlači talase zombija dok se u potpunosti ne aktivira. Sama inteligencija protivnika je toliko brutalno loša da zombiji u mnogim drugim igrama istog žanra ispadaju neuporedljivo inteligentniji. Igra pokušava da ubaci standardne RPG elemente ali čak i tu pada u vodu. Opremu ćete morati da pravite ali prvo morate da nađete recepte za to, to važi i za spravice koje ćete koristiti i oružje. Sposobnosti koje ćete otključavati kako budete napredovali kroz nivoe lika, koje opet morate kupovati sa specijanom Kuban energijom u igri, su poprilično loše i opet se svode najviše na blisku borbu sa zombijima umesto na konkretno unapređivanje lika u svim poljima kojima bi igračima bili zanimljivi. Igra sadrži i kooperativan mod ali on se svodi na banalno prost horda mod, ili ti vi branite malu lokaciju od talasa i talasa zombija dok se ne skupi određeni broj važnog resursa ili dok vas zombiji ne pobede. Kad smo kod resursa njih ćete morati da sakupljate non stop kako bi imali bilo kakvu šansu da unapredite svoju poljanu koju branite ili svoju opremu sa kojom ćete se braniti. Ovo naravno zahteva poveliki grajnd i trošenje vremena na skupljanje istih.

Konami Digital Entertainment

Grafika je u istom kvalitetu kao što je bio i MGS V samo u 50 nijansi braon i sive. Boja biva još više isprana i bez ikakvog života kada uđete u specijalnu Dust zonu. Animacija je idalje na relativnom ok nivou ali kretanje zombija je apsolutno presmešno.

Muzija je tu samo po nekad, i uglavnom je preglasna. Efekti su solidno ispraćeni dok je glasovna gluma na nivou, doduše vaš lik ne govori. Najveći problem kod ovog dela je nemogućnost da bilo šta od ovoga podesite u opcijama u kojima treba da se podešava zvuk.

Najveća mana igre, pored naravno navedenih, je apsolutno brutalni pokušaj implementacije mikrotransakcija u igri. U stilu onih koje vam bukvalno dozvoljavaju da kupovinom raznoraznih materijala, bustera i ostalog sa ciljem da preskočite velike delove igre ili ti veliku količinu grajndovanja i skupljanja materijala. Mada najveći ispad je da ukoliko želite više puta da pređete igru ili imate više snimljenih pozicija ili ti karaktera, svaki sledeći posle prvog ćete morati da kupite za 10 dolara po komadu.

Konami Digital Entertainment

U suštini Metal Gear Survive nije ništa drugo do apsolutno prosečne zombi preživljavanje igre. Da je igra izašla sa nekim originalnim naslovom i bez ikakvog povezivanja sa Metal Gear serijalom možda i nebi bila ovoliko zapažena ali takođe nebi bila ni ovoliko detaljno ocenjivana i procenjivana. Takođe veliki je propust što ne postoji opcija za neki zanimljiviji kooperativni mod u stilu prelaženja kampanje sa vašim prijateljima. Na kraju krajeva igru bi preporučio samo zagriženim fanovima zombi igara, ovde ćete dobiti neki novi pogled i opcije na žanr ali ništa preterano jedinstveno i zanimljivo što bi vam odskočilo od bilo koje druge standardne igre u žanru.

 

Platforme: PC, PS4, Xbox One
Razvojni tim: Konami Digital Entertainment
Izdavač: Konami Digital Entertainment
Cena: 39.99€
Test platforma: PC
Preporučena PC konfiguracija: OS: Windows 7, 8, 10 (64 bit)

CPU: Intel Core i7-4790 (3.60GHz), Quad-core ili bolje

GPU: Nvidia GeForce GTX 960

RAM: 8GB

HDD: 20GB

 

Za: Laka borba
Za: Prosečna zombi preživljavanje igra
Protiv: Prazna bleda mapa
Protiv: Previše mikromenadžmenta
Protiv: Uvek morate biti online čak i za singleplayer

 

Ispod možete pogledati i naš video opis igre: