Lost Sphear – Izgubljeno, Nađeno

Square Enix

Posle njihovog veoma solidnog uspeha sa „I am Setsuna“, veoma klasičnim JRPG koji je odisao omažom starih naslova kao što su „Chrono Trigger“ i „Final Fantasy“, „Tokyo RPG Factory“ developer se odlučio da ponovo izda igru sa sličnom idejom. Tu nam stiže „Lost Sphere“, klasičan JRPG naslov toliko baš da možda ovo nije bila baš najbolja ideja pogotovu što svoju inspiraciju vuče iz predhodnog naslova ovog razvojnog studija. Od samog početka igre mogu se primetiti sve moguće trope po kojima je JRPG žanr poznat, i to ne u sarkastičnom obliku ili ti u cilju razgradnje tropa nego u pokušaju da se ozbiljno opet koriste iste kao da je igra napravljena pre 15 godina. Na to dodati loš port i par tehničkih nedostataka i može se reći da je igra veće cimanje nego što ćete izvući zabave iz nje.

Square Enix

Kao što svaki JRPG počinje i ovde počinjemo sa titualrnim glavnim likom čija ličnost ne ide dalje od toga da želi svima da pomogne i zaštiti svoj gradić. Njemu se pridružuje poprilično tsundere ili ti devojka sklona nasilnim rekacijama. Veoma, veoma, veoma iritantan klinac koji misli samo o hrani i lenčarenju koji tokom igre možda jedini ima ikakvu promenu ali mnoge rekacije su totalno iznenadne i ni nalik predhodnima da će vas često izbaciti iz takta. I naravno da ne zaboravimo misterijoznog stranca koji će se pridružiti ovoj čudnoj družini čisto iz radoznalosti, bez ikakvih skrivenih motiva. Naravno ovo su samo prva četiri titularna lika, tokom igre ćete nailaziti na još njih i od odabrana četiri praviti družinu za avanturisanje. Veoma je loše kada likovi sa kojima trebate provesti veći deo igre spadaju u ovako brutalne trope, pogotovu kada je sam svet veoma zanimljiv i pogodan istraživanju, doduše i on malo haotičan sa samim setingom. Cela priča i tok igre će se odvijati u svetu u kome stvari, ljudi, i čitave lokacije iznenada nestaju bez ikakvog upozorenja i razloga. Dok ćete samo vi kao glavni lik zapravo imati sposobnost da u spomoć sećanja i osećanja drugih ljudi vezanih za tu nestalu lokaciju moći da istu vratite nazad u stvarnost. Sa time ćete veći deo igre provesti trčkarajući od mesta do mesta sa veoma linearnom i ograničavajućom progresijom dok vraćate objekte nazad u stvarnost. Vremenom će se pojaviti likovi ili momenti koji će biti malo zanimljivi ali ništa što će zadržati pažnju na dovoljno duge trase.

Square Enix

Sam gemjplej je dosta unapređen u odnosu na njihov predhodni naslov i pruža malo više odabira što se tiče borbe i razrade likova. Sada ćete tokom svakog okršaja moći da pomerate likove po bojištu i to će biti od veoma velikog taktičkog značaja. Mnoge sposobnosti će zavisiti od toga gde se lik nalazi i neke će moći da zahvate više protivnika u zavisnosti kako se pozicionirate. Sam tok borbe je brz i bez pauze, iako je igra tehnički potezna strategija, što će od vas zahtevati veoma brzo taktičko razmisljanje i odabir akcija pošto se likovi aktiviraju u zavisnosti od toga kolko su oni brzi i to važi i za protivnike. Ovakav sistem će biti izazovan i zanimljiv starijoj publici dok će novije igrače lako uhvatiti nespremne i dovesti ih do veoma nezgodnih momenata.

Square Enix

Opremu ćete vrlo lako kupovati najčešće u prodavnicama u sledećem gradu nego što će ispadati od monstruma. U ovo se uključuje i magija ili ti skillovi koje će vaši likovi imati na raspolaganju. Malo čudna stvar je da ako krenete da unapređujete opremu putem posebnih predmeta koje opet kupujete, moćićete veoma brzo i rano da postanete prejaki za skoro veći deo broj čudovišta koje sretnete, kao i to da brzo postignete veći nivo vaših likova. Ovo sve pre momenta kad u igri vaši likovi dobiju da voze male humanoidne mech robote. Samim tim igru i obračune čineći još lakšim. Što se sporednih likova tiče oni će vas konstantno pratiti i čak iako nisu aktivni u borbi dobijaće XP poene. Samo četvoro će moći da bude na bojištu u isto vreme i za svo njihovo kretanje ste vi odgovorni. Problem ovde je što ćete veliki prvi deo igre provesti sa četvoro startnih likova, i da ćete tek dosta kasnije biti u mogućnosti da nabavite nove članove.

Square Enix

Muzika je ok, ali vrlo brzo postaje repetativna i monotona, par numera vam možda ostanu u sećanju ostalo će biti iritantno ili zaboravljeno. Glasovna gluma je nepostojeća za zapadno tržište i jedino je prisutna na Japanskom.

Grafika je poprilično prosta, čak sa manje detalja i manjeg kvaliteta nego I am Setsuna. Ovo idalje prenosi veoma verno stari dizajn i izgled klasičnih JRPG igara ali ipak smo u 2018. godini čak i proste JRPG igre mogu imati bolju grafiku.

Square Enix

Igra ima pregršt malih mana koji se odnose na njenu izradu i odabir developera da zadrže neke opcije umesto da uklone, nego što ima konkretnih grešaka koje će vam slomiti igru. Ali ubedljivo najveća mana igre koja će razbiti svakome želju za igranjem je to da su kontrole očajno urađene za PC port i pokušaj da igrate na tastaturi će biti uzaludan, pogotovu što igra ne podržava miša niti ima ikakve koristi od istog. Ako pak pokušate ili ti morate priključiti gamepad taj isti pokušaj će se svoditi na borbu za podešavanje kontrola pošto igra ima veoma malu bazu kontrolera koju podržava.

 

Za kraj „Lost Sphear“ se može preporučiti samo i isključivo ljubiteljima starih JRPG naslova u stilu „Final Fantasy“, „Chrono Trigger“ i sličnih ili ukoliko ste trenutno bez nekog JRPG naslova da igrate i imate želju da premostite tu rupu u vremenu sa bilo čime. Takođe ova preporuka važi isključivo ukoliko se igra pojavi na nekom popustu pošto u punoj ceni nikako ne zaslužuje vaš teško zarađeni novac.

 

Za: Brutalno klasična JRP igra
Za: Nostalgičan JRP faktor
   
Protiv: Ništa izričito novo
Protiv: Ne inspirativna priča
Protiv: Ne zanimljivi likovi
Platforme: PC, PS4, Switch
Razvojni tim: Tokyo RPG Factory
Izdavač: Square Enix
Cena: 49,99€
Test platforma: PC
Preporučena PC konfiguracija: OS: Windows 7/8/8.1/10 (64bit)

CPU: Intel Core i5 2.0GHz

GPU: GeForce GTX560Ti / Radeon HD7770

RAM: 4GB RAM

HDD:  8GB